تکنولوژی و خصوصا طراحی سایت با خصوصیات و ویژگی های بسیاری همراه است به طوریکه پیشرفت ها در این حوزه به صورت لحظه ای اتفاق می افتد . در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم تا شما را با آخرین گرایش و پیشرفت های این حوزه آشنا کنیم. در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.

پیشرفت در تکنیک های طراحی سایت به کندی روی نمی دهد. از جایی که محبوبیت و طرفداری طراحی سایت پیشرفته لحظه به لحظه افزایش می یابد، شما ممکن است از وجود تکنیک ها و الگوهای طراحی سایت بسیار زیادی که این روزها به وجود آمدند، تعجب کنید.

مردم همیشه در حال یافتن روش های تازه و جدید می باشند تا دیگر پروسه های قدیمی را در طراحی کردن وب سایت به کار نبرند، مانند FLEXBOX و  CSS GRID. RACHEL ANDREW و JEN SIMMOMS برنامه نویسان را تشویق می کنند تا به تکنولوژی های روز دنیا همیشه توجه داشته باشند و همیشه این موضوعات را دنبال نمایند.

آیا طراحی سایت این روزها بسیار متنوع و پیشرفته می باشد؟

اخیرا، از برخی از بنیان گذاران صنعت وب سایت- مانند ANDY CLARKE  و JEFFREY ZELDMAN- پرسیده شد که آیا واقعا این صنعت طراحی سایت نیاز دارد تا به این حد پیچیده شود و آیا وب سایت ها به این وسیله شادابی و نشاط و حس صمیمت خود را از دست می دهند و یا اینکه وابسته به استانداردهای موجود در این زمینه می باشند؟ آیا همه ما باید تنها از فریم ها و الگوها و ابزارهایی که در دسترس ما می باشد، استفاده نماییم؟

اگر چه در این باره صحبت ها و مباحث بسیاری وجود دارد، اما من فکر نمی کنم که نظریاتی بر مبنای اینکه چگونه پروژه های دیجیتالی به گونه ای متفاوت و پیشرفته ساخته شوند، به وجود آمده باشد. ما مدت ها است که از HTML، CSS و اندکی JAVASCRIPT استفاده می کنیم. امروزه پردازنده های CSS و الگوهای JS و ترکیباتی به وجود آمده است که باعث شده تا پروژه های طراحی وب بسیار پیشرفته نمایان شوند که دارای عوامل بسیار جدیدی نیز می باشند، مانند بهینه سازی شدن عوامل طراحی، پیام تحویل CDN و بهینه سازی و سئو وب سایت و غیره.

اصرار بر اینکه متدهای جدید و مدرن را خیلی زود در طراحی وب سایت مشتریان به کار ببریم، می تواند بسیار کار اشتباه و غلطی باشد.

پیشگام شدن در تکنولوژی طراحی وب سایت

صحبت ها و کنفرانس های که در این زمینه وجود دارند، نشان داده اند که طرفدار عملکردهای مدرن و بروز می باشند. باید این مورد را به یاد داشته باشید که صنعت طراحی وبسایت بسیار جدید و تازه وارد است و هنوز راه پیشرفت بسیاری دارد و می تواند توسعه یابد.

مشکل این جا است که طراحانی که از آخرین تکنولوژی ها در طراحی خود استفاده نمی کنند، همیشه احساس می کنند که در پروژه شان یک چیزی کم می باشد و این حس به آن ها منتقل می شود که همه چیز طبق روال پیش نمی رود. افرادی که به راحتی می توانند از این موضوع بگذرند و محدودیت های استفاده از تکنولوژی در طراحی وب سایت را کنار بگذارند، می توانند در این مسیر بسیار موفق شوند.

شک نکنید، که این افراد می توانند در پیشرفت هر چه بیشتر صنعت طراحی سایت نیز کمک کننده و مفید باشند. اما عجله و تعجیل در استفاده از موارد مدرن در پروژه های دیجتالی می تواند نتایج گران باری را برای مشتریان به وجود آورد.

شما مطئنا به عنوان طراحان وب می خواهید رابطه کاری طولانی مدت و پر بازدهی با مشتریان خود داشته باشید. تغییر دادن نحوه ساخت و طراحی وب سایت تان می تواند تنها این معنا را داشته باشد که باید همیشه در این زمینه مطالعه داشته باشید و مهارت های بسیار زیادی را کسب کنید.

همان طور که خواندن اظهار نظرات دیگران و فایل هایی نظیر README می تواند به شما کمک کنند، باید اطمینان حاصل کنید که این اطلاعاتی که به دست می آورید، همیشه موثر خواهند بود و برای مدت طولانی می توانند کاربردی و نتیجه بخش باشند.

به عنوان مدیر دیجیتالی در یک شرکت طراحی سایت کوچک به نام IMAGINATE، این وظیفه من می باشد که اطمینان حاصل نمایم که ما از تکنولوژی متناسب و صحیحی در پروژه های مشتریان استفاده کرده و با دقت و هوشندانه وقت خود را برنامه ریزی می کنیم و باید روی این امر بسیار دقت داشته باشم که چه مواردی را یاد می گیریم تا در پروسه های طراحی وب سایت آینده مان به کار ببندیم.

من کاملا درک می کنم که چگونه طراحان و برنامه نویسان می خواهند تکنولوژی جدید بعدی را در کارهای خود به کار ببندند. من هم همین احساس را دارم و دقیقا این موضوع باعث شده است که سال ها در این حرفه بمانم و فعالیت کنم.

واقعیت این می باشد که ما باید به طول عمر پلاگین ها/آرشیوها/نرم افزارها نیز دقت نماییم، زیرا اگر این موارد متناسب با عصر و دوره خود به کار نروند، منجر به شکست خواهند شد و دیگر نمی توانند تکنولوژی های جدید بیشتری را متقبل شوند. مسئولیت این چنین شکست هایی به عنوان طراح و برنامه نویس وب، بر عهده ما می باشد.

آموزش دادن به برنامه نویسان وب سایت جوان و تازه کار

خیلی از برنامه نویسان تازه کار و نوجوان وب سایت واقعا مشتاق دریافت اطلاعات می باشند. زمانی که آن ها در استدیو های طراحی وب سایت حضور یابند، الهامات بسیاری را کسب می نمایند و شوق دارند تا روش های جدید و تکنیک های مدرنی که در حال پدیدار شدن می باشند را ببینند و درک کنند و دریابند که باید چگونه در پروژه های طراحی وب سایت خود به کار ببرند.

شما مطئنا می خواهید تا پرسنل و کارمندان تان در این زمینه رشد کنند و به اندازه ای پیشرفت کنند که بتوانند به صورت گروهی روی پروژه های طراحی سایت کار کنند. از این رو بسیار مهم می باشد تا اطمینان حاصل شود شما تنها روی تکنولوژی هایی کار می کنید که به عواملی مربوط می شود که از قبل وجود داشته است و هم اکنون بهبود یافته است.

منظور من این می باشد که این تکنولوژی پدیدار شده، یک مورد و گزینه جدید در طراحی وب سایت نمی باشد و شما از پیش با آن آشنایی داشته اید. اگر با پیشرفت های در زمینه طراحی وب سایت مواجه شدید که کارآموزان و طراحان جوان شما از قبل با آن ها آشنایی نداشته اند، بهتر است تعادلی در این میان ایجاد نمایید تا آن ها با مشکل مواجه نشوند.

مثالی خوبی که در این زمینه می توان به آن اشاره نمود، تغییر و پیشرفت از LESS به SCSS و هم چنین GRUNT به GLUP می باشد. هر دوی این تکنولوژی ها بسیار شبیه به یکدیگر می باشند، اما تفاوت هایی نیز میان آن ها وجود دارد که با توجه به آن ها باید تشخیص دهید که در برنامه نویسی و طراحی وب باید کدام یک از LESS و یا GRUNT را به کار ببرید. در این زمینه باید به کارآموزان خود آموزش دهید که چگونه این نوع موارد را در پیش طراحی خود مورد بررسی قرار دهند.

طرح بندی های موجود در طراحی وب سایت

شبکه های FLEX و CSS از پیشرفت های اخیری محسوب می شود که این روزها بسیار درباره آن صحبت و بحث و گفت و گو می شود. شبکه CSS می تواند راهی که ما وب سایت ها را در آینده در معرض نمایش می گذاریم را متحول سازد. البته این مورد در مرورگرهای اخیر پنهان می باشد، اگر چه شما می توانید با فعال کردن گزینه هایی در مرورگر کروم، به این مورد نیز دسترسی داشته باشید.

بنا بر دلایلی ما نمی توانیم از این مورد در پروژه های زنده و آنلاین استفاده نماییم. طرح بندی و شبکه های موجود در طراحی وب سایت مطابق با تکنولوژی های روز دنیا به سادگی می توانند متحمل تغییر شوند، یعنی می توانند از جدول ها به ردیف های دوتایی و حتی یا اشکال شناور تغییر یابند.

این روزها ما از FLEXBOX در کارهای آنلاین و زنده نیز استفاده می کنیم، اما تنها در صورتی که سودی برای ما داشته باشد- به طور مثال برای رده بندی کردن محتواها در طرح بندی های ریسپانسیو و یا عمودی قرار دادن آیتم ها در مرکز شبکه طراحی سایت. برای اینکه FLEXBOX را در یک وب سایت کامل امتحان نمایید که IOS و SAFARI را نیز پشتیبانی نماید، ممکن است چالش سختی پیش رو داشته باشید و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.

 استقبال از مرورگرهای قدیمی در طراحی سایت

مشتریان مخصوصا زمانی که جزو شرکت های بسیار بزرگی می باشند، معمولا از آخرین و جدیدترین مرورگرها استفاده نمی کنند. به این ترتیب، مرورگرهای جدید مطمئنا محدودیت هایی دارند که توسط آن ها نمی توانند به وب سایت ها دسترسی داشته باشند و این موضوع برای شما که می خواهید وب سایت آن ها را طراحی کنید، بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر یکی از مشتریان از INTERNT EXPLORER در لپ تاپ قدیمی خود استفاده می کند، مطمئنا وب سایت در آن بهتر اجرا می شود و می تواند نظر مشتری را به خود جلب نماید.

گاهی اوقات یک مشتری ایده خوبی دارد و به راحتی می تواند بیان نماید که چه چیزهایی در ذهن خود دارد و یا حتی می تواند سیستم و یا تکنولوژی که شما نیاز دارید تا روی طراحی وب سایت آن ها کار کنید را برای تان مشخص سازد.

یک موضوع کلیدی برای ما به عنوان یک شرکت طراحی وب این می باشد که باید با این نیازهای مشتریان مطابقت یابیم تا بتوانیم به راحتی با آن ها کار کنیم. اگر بخواهید خلاف آن چیزی که مشتریان از شما می خواهند و انتظار دارند، عمل کنید، مطمئنا نمی توانید رضایت شان را جلب نمایید و این موضوع اصلا برای یک شرکت طراحی سایت جالب نیست.

گاهی اوقات لازم است به جای این که تکنولوژی ها جدید و مدرن را به کار ببرید، بنا بر نیاز مشتری، پایگاه داده ای را توسعه و بهبود دهید.

این روزها وقتی پروژه طراحی وب سایت جدیدی آغاز می شود، مطمئن می باشیم که ابزارهای مورد نیاز ما، در دسترس می باشد. در هر صورت،  ما باید به این موضوع نیز واقف شویم که گاهی روش به کار رفته در طراحی سایت ممکن است در برخی از مرورگرها به خوبی جواب دهد، اما ابزارهای بسیاری وجود دارند که نمی توانند با این روش مطابقت یابند.

اگرچه شاید راه حل هایی نیز در این زمینه وجود داشته باشد، اما ممکن است بودجه کافی برای آن موجود نباشد. زمانی که مشتریان تان منابع متناسبی برای شروع کار ندارند، از این رو شما باید راه حلی را بیابید که هر دو جانب را راضی نگه دارد.

باید این موضوع همواره تکرار شود که هدف هر استدیو طراحی وب سایتی این است که کار بی نقص و بهینه ای را تحویل مشتری دهد و این امر مستلزم این می باشد که متدهای جدید را در پروژه های خود به کار ببرید و زمان خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید تمامی مراحل پروژه طراحی وب سایت خود را به سادگی مدیریت کنید.

شاید استفاده از روش های جدید و تکنولوژی ها در زمینه طراحی وب سایت و یا متعادل کردن آن با روش های کنونی اندکی وسوسه انگیز باشد، اما باعث می شود تا من مخصوصا زمانی که روش جدیدی تبدیل به استاندارد پروژه های آنلاین و زنده می شود، احساس رضایت کنم.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .