آیتی زیرون |اخبار فناوری | دنیای صفرویک

اخبار فناوری،آکادمی آموزش، دانلود، بررسی اپ و وبسایت، مدرسه استارتاپ، راهنمای خرید

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق راه اندازی کنیم !

در این مقاله قصد دارم تا به مهم ترین نکات برای راه اندازی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ اشاره کنم که بسیار مهم و کاربردی هستند. در ادامه همراه با آی تی من باشید.

 با توجه به اهمیت روز افزون دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز به زودی به زمانی می‌رسیم که تنها راه رقابت و حفظ سهم بازار در هر کسب و کاری، بازاریابی دیجیتال خواهد بود. در نتیجه اگر برای کسب و کار خود به دنبال برندسازی هستید، می خواهید با مشتریان خود ارتباط موثر برقرار کنید و از برترین های صنعت خود باشید، باید به فکر طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ باکیفیت‌تر و موفق‌تری باشید.

ادامه را اینجا بخوانید : کمپین دیجیتال مارکتینگ

 

منبع : آی تی من - آی تی - ای تی - هک تلگرام - هک اینستاگرام - دیجیتال مارکتینگ - آموزش دیجیتال مارکتینگ - سروش یا تلگرام - خرید شارژ   - خرید گیفت کارت - تکنولوژی - فناوری - جلال - ترابی

 

۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون

بازگشت سود سرمایه از طریق طراحی سایت

به دست آوردن  طراحی سایت  ای که برای استفاده آسان و کاربردی باشد، راحت نیست. بلکه باید فعالیت های مهندسی و تخصصی زیادی را روی  طراحی سایت  اعمال نمایید. این امر نیاز به تلاش های واقعی و سرمایه گذاری های حقیقی دارد. اما نترسید، این سرمایه گذاری ها نباید خیلی هم زیاد و عظیم باشند. در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

شما به راحتی می توانید تست کاربردی بودن  طراحی سایت  را در عرض چند روز اجرا نمایید و بینش های ارزشمندی را هم از رفتار کاربران و هم از پیشرفت های موجود در این زمینه به دست آورید. همه می خواهند بدانند که این روند و این تست کاربردی بودن  طراحی سایت  چقدر هرینه بر می دارد و چه میزان زمان و یا تلاش را باید در این راه صرف نمایند. در این مقاله به صورت مختصر پاسخ این سوال های تان را می دهیم.

هزینه های تست کاربردی بودن  طراحی سایت 

برای آن که هزینه ها را در این زمینه ارزیابی نمایید، ما داده هایی را از 863 پروژه  طراحی سایت  جمع آوری نمودیم که روی اجرای تست کاربردی بودن طراحی وب سایت متمرکز بودند. بر اساس حدسیات ما از این داده ها، هزینه های اجرای تست کاربردی بودن طراحی سایت بین 8 تا 13 درصد از کل بوجه طراحی وب سایت می باشد.

بر اساس این یافته ها و یافته هایی که از سایر بررسی های دیگر به دست آوردیم، ما نتیجه گرفتیم که برای اجرای تست کاربردی بودن  طراحی سایت  باید 10 درصد از بودجه خود را به این امر اختصاص دهید.

البته ما در مطالعات مان به این امر نیز واقف شدیم که اندازه و میزان پروژه های طراحی وب سایت روی این آمارهای به دست آمده (10 درصد) بسیار تاثیر گذار می باشد. به عبارت دیگر هر چقدر حجم پروژه  طراحی سایت  زیاد تر باشد، این میزان بودجه باید برای اجرای تست های کاربردی بودن افزایش یابد.

 
مزیت های اجرای تست کاربردی بودن وب سایت

ما داده هایی را از 42 پروژه طراحی مجدد سایت ها آنالیز نمودیم. با توجه به هدف ما از این آنالیز ها، ما پروژه هایی را نیاز داریم که بتوانیم هم قبل و بعد از اجرای این تست ها، رابط های کاربری را آنالیز نماییم و به مقایسه آن ها بپردازیم. این چنین پروژه هایی به سختی به دست می آیند.

زمانی که ما این 42 پروژه را بررسی نمودیم، متوجه شدیم که طراحی سایت ها بعد از اجرای تست کاربردی بودن طراحی سایت حدود 135 درصد بهبود یافته اند.

در جدول زیر می تواند معیارهایی که از این تست کاربردی بودن طراحی سایت تاثیر می گیرد را مشاهده نمایید.



در این گونه مطالعات ما هیچ اینترانتی را مورد بررسی قرار ندادیم. اما در هر صورت، بر اساس مطالعات قبلی مان درباره طراحی اینترانت ها، حدس می زنیم که بهبود های حاصل از اجرای تست های کاربردی روی اینترانت ها تنها اندکی کمتر از 100 درصد باشد.

بهبود کاربرد اینترانت ها سرعت بسیار کمتری نسبت به ارتقای کاربرد طراحی وب سایت ها دارد: کاربرد وب سایت ها توسط توانایی کاربران در جلوگیری از ایجاد خطاها در جستجویابی و تفسیر اطلاعات جدید مشخص می گردد.
 
تخمین میزان بازگشت سود از سرمایه.

من حدس می زنم زمانی که به طور میانگین در پروژه طراحی وب سایتی که حدود 10 درصد از بودجه را به اجرای تست کاربردی بودن طراحی سایت اختصاص می دهیم، بازگشت سود از سرمایه بسیار زیاد می شود. این میزان بازگشت سود از سرمایه تنها به مسائل مالی باز نمی گردد، بلکه در این دو معیار معنا می شود: کاهش هزینه مصرفی در وب سایت ها و افزایش استفاده وب سایت ها توسط کاربران. زمانی که این نتایج از اجرای تست کاربردی بودن وب سایت حاصل شود، رضایت ذهنی آن ها نیز افزایش می یابد.

به طور کلی هر چه کاربران از طراحی وب سایت بیشتر استفاده کنند، بازگشت سود از سرمایه بیشتری مشاهده می شود. این امر به این خاطر است که استفاده بیشتر کاربران، معنای مفید و کاربردی بودن وب سایت را می رساند. حال این افزایش سود از سرمایه می تواند به افزایش فروش در وب سایت های تجارت الکترونیک منجر شود و یا به افزایش میزان ثبت نام در خبرنامه ایمیلی وب سایت های دیگر و غیره.

به طور مشابه، میزان بازدهی که از طراحی مجدد اینترانت ها برای افرایش کاربردی بودن آن حاصل می شود، حدود 8 برابر هزینه هایی است که یک شرکت با 1000 کارمند متقبل می شود، این میزان 20 برابر شرکت هایی با 000/10 کارمند و 50 برابر شرکت هایی است که 000/100 کارمند را پوشش می دهند.

من فکر می کنم این مسائل باعث شده است تا شرکت های بیشتری به مزیت های این روش پی ببرند و از این رو حدس می زنم که بوجه اختصاص داده شده به این تست ها در سال های آتی بسیار بیشتر شود. اما در هر صورت من پیشنهاد می کنم که باز هم از 10 درصد بودجه پروژه خود برای اجرای تست کاربردی بودن در سال اول در نظر بگیرید و سپس می توانید در سال های آینده این میزان را به 20 درصد و یا حتی بیشتر افزایش دهید.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کنید .

۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون

یک کارآفرین چه فراز و نشیب هایی را تحمل میکند؟

کارآفرینان در مسیر کارآفرینی با فراز و نشیب های فراوانی همراه هستند که هرکدام از آنها را میتوان با برنامه صحیح و درست پیشبرد و به درستی حل کرد. درادامه همراه با آی تی من باشید.

کارآفرینان کسب و کارهای کوچک هر روز با انواع و اقسام فشارهای مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند. این فشارها در اولین تجربه‌های کاری بسیار شدید‌تر هستند. نتیجه‌ی مطالعات مؤسسه‌ی یوپی‌اس استور نشان می‌‌دهد که با وجود دغدغه‌های مالی، یکی از بزرگ‌ترین موانع کسب وکار‌های کوچک ترس از شکست بوده است.

ادامه را بخوانید

 

منبع : آی تی من - آی تی - ای تی - هک تلگرام - هک اینستاگرام - دیجیتال مارکتینگ - آموزش دیجیتال مارکتینگ - سروش یا تلگرام - خرید شارژ   - خرید گیفت کارت - تکنولوژی - فناوری - جلال - ترابی

۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون

افزایش کاربردی طراحی سایت به مرور زمان

تاحالا به رابطه  طراحی سایت و مرور زمان دقت کرده اید ؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با این مقوله بیشتر آشنا کنیم .در ادامه همراه با  طراحی سایت  باشید.
مانند کامپیوتر ها، مغز انسان نیز دارای حجم پردازش اطلاعات بسیار محدودی می باشد. زمانی که حجم داده های ورودی به مغز انسان فراتر از توانایی ذهن برای مدیریت آن ها باشد، اجرای عملکرد ها و به یاد آوری اطلاعات صحیح، با اختلال رو به رو می شود. در این شرایط مدت زمان بسیاری طول می کشد تا مواردی را به یاد بیاوریم و ممکن است جزئیات را فراموش کنیم و یا حتی وسوسه شویم که دست از اجرای عملکرد مذکور بکشیم.
در زمینه تجربه کاربری وب سایت ها، ما از این تعریف استفاده می نمایم: استفاده از ذهن انسان برای به خاطر داشتن داده ها و اطلاعات توسط طراحی وب سایت ها به این موضوع باز می گردد که کاربر برای اجرای عملکردی در سایت باید این منابع و یا داده ها را در ذهن خود نگاه دارد و هر زمان که نیاز است دوباره به یاد آورد.
این تعریف ها توسط روانشناسان ارائه می شود و آن ها در این تعریف این موارد را نیز می افزایند: تلاش های ذهنی یک فرد برای به یاد آوردن داده ها به منظور اجرای یک عملکرد در یک رابط کاربری. خیلی از کاربران وب سایت ها یاد گرفته اند که چگونه باید از جستجویابی، طرح بندی و یا دیگر فرم های موجود در سایت استفاده نمایند، حتی زمانی که کاربران با سایت های مشابه و شناخته شده ای رو به رو می شوند، به راحتی اطلاعاتی را که متناسب اهداف شان می باشند را به یاد می آورند. اما به یاد داشته باشید، زمانی که میزان به خاطر سپردان اطلاعات خیلی زیاد و بیش از حد شود، توانایی و قدرت مغز و ذهن انسان افول می کند و فرد در اجرای عملکرد مورد نظر شکست می خورد و به تجربه کاربری نامتناسبی دست می یابد.

 میزان حافظه ذهن انسان

در این جا هیچ راهی نیست تا این میزان را ارزیایی نماییم. در هر صورت به یاد داشته باشید که مردم وارد وب سایت ها می شوند تا اطلاعاتی را به دست آورند، می خواهند درباره محصولات و خدمات شما بیشتر آگاهی کسب کنند. ذخیره اطلاعات در ذهن انسان تا حد مشخصی امکان پذیر است و انسان برای رسیدن به اهداف خود ممکن است گاهی، داده های کوچکی را به خاطر بسپارد.

طراحان وب سایت نیز باید به این امر بسیار توجه داشته باشند و تا جایی که می شود باید از به خاطر سپردن اطلاعات زیاد کاربران جلوگیری به عمل آورند. به عبارت دیگر طراحان سایت باید از به کارگیری هر عملکردی که باعث می شود تا کاربران تلاش های ذهنی زیادی را متحمل شوند، در سایت ها ممانعت به عمل آورند.

 روش هایی برای کاهش به خاطر سپردن اطلاعات و داده های فراوان در ذهن انسان.

خیلی از دستورالعمل های کاربردی موجود برای طراحی وب سایت مانند مختصر سازی محتواها، بهینه سازی مدت زمان پاسخگویی و غیره به این منظور به وجود آمده اند: کاهش به خاطر سپردن اطلاعات در ذهن انسان. علاوه بر این موراد پایه، 3 توصیه دیگری نیز به شما ارائه می داریم تا بتوانید در این زمینه تجربه کاربری شگرفی را برای کاربران سایت خود مهیا سازید:

- نباید طراحی سایت خود را از نظر بصری شلوغ سازید: لینک های زائد، لینک های نامربوط و تایپوگرافی های بی معنی و متعدد همگی می توانند سرعت عمل سایت و یا حتی کاربران را کاهش دهند.
- در طراحی سایت خود مطابق با الگوهای ذهنی کاربران عمل کنید: مردم از پیش در خاطر خود الگوهای ذهنی از چگونگی کارکرد  طراحی سایت  ها ثبت کرده اند و بیشتر این الگوها، از تجربه های پیشین آن ها به وجود آمده است. زمانی که می خواهید از برچسب ها و یا طرح بندی های جدیدی در  طراحی سایت  خود استفاده کنید، سعی نمایید مطالبق با الگوهای ذهنی کاربران پیش روید و این موضوع را در سایت خود نقض نکنید.
- در  طراحی سایت  خود به دنبال عملکردهایی باشید که نیاز است تا کاربر اطلاعاتی را بخواند، به ذهن خود بسپارد و در نهایت تصمیم گیری کند. سسپس به دنبال جایگزین هایی برای آن ها باشید: می توانید تصویری را نشان دهید، اطلاعات را چند باره برای کاربران نمایان کنید و غیره. شما نمی توانید برای تمامی عملکرد های موجود در طراحی سایت تان این جایگزین ها را استفاده نمایید، اما زمانی که تا جایی که امکان دارد از به خاطر سپردن اطلاعات در ذهن انسان ها جلوگیری نمایید، می توانید تجربه کاربری بهینه و کاربردی تر را به آن ها ارائه دهید. در این صورت، کاربران نیز در استفاده از طراحی وب سایت شما احساس آسودگی بیشتری دارند و به راحتی در سایت شما می توانند به اهداف خود دست یابند

 

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارین وب تجربه کنید .

۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون

بهترین استراتژی هایی که میتوانیم برای شبکه های اجتماعی به کار ببریم

شبکه های اجتماعی، سکوی بسیار قوی برای دیده شدن کسب وکار ها و اشخاص است که باتوجه و رعایت برخی نکات میتوان حضوری پررنگ تر نسبت به رقبا داشت و گوی برنده را از آنها ربود. در ادامه همراه با آی تی من باشید.

 

ادامه را اینجا بخوانید

 

منبع : آی تی من - آی تی - ای تی - هک تلگرام - هک اینستاگرام - دیجیتال مارکتینگ - آموزش دیجیتال مارکتینگ - سروش یا تلگرام - خرید شارژ   - خرید گیفت کارت - تکنولوژی - فناوری - جلال - ترابی

۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون

تست های پایه و اولیه ای که در طراحی سایت باید انجام دهیم

شبکه های اجتماعی، سکوی بسیار قوی برای دیده شدن کسب وکار ها و اشخاص است که باتوجه و رعایت برخی نکات میتوان حضوری پررنگ تر نسبت به رقبا داشت و گوی برنده را از آنها ربود. در ادامه همراه با آی تی من باشید.

 

ادامه را اینجا بخوانید

 

منبع : آی تی من - آی تی - ای تی - هک تلگرام - هک اینستاگرام - دیجیتال مارکتینگ - آموزش دیجیتال مارکتینگ - سروش یا تلگرام - خرید شارژ   - خرید گیفت کارت - تکنولوژی - فناوری - جلال - ترابی

۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون

مرور تجربه کاربری در طراحی سایت چگونه اتفاق می افتد؟

تجربه کاربری در  طراحی سایت  می تواند همه چیز آن سایت را رقم بزند . امروز می خواهیم درباره مرور تجربه کاربری در  طراحی سایت  صحبت کنیم . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

اما یادگیری چگونگی راه اندازی بازبینی و مرور می تواند اولین قدم به سمت حل کردن مشکلات و ایجاد یک تجربه کاربری بهتر باشد. در این راهنمایی هایی که در این مقاله به شما ارائه می داریم، من مبانی پایه یک بازبینی و مرور تجربه کاربری را پوشش خواهم داد و چگونگی این که می توانید این پروسه را به تنهایی اجرا نمایید را خدمت تان عرض خواهم کرد.

این امر مستلزم این می باشد که پیش زمینه ای از طراحی تجربه کاربری را در بر داشته باشید، اما هم چنین به اصول و مبانی پایه ساخت یک  طراحی سایت  خوب و عالی نیز کمک می نماید. اگر تمایل دارید تا آموزش ببینید و در این زمینه فعالیت نمایید، سپس یک بازبینی تجربه کاربری از  طراحی سایت  خودتان می تواند فرصت خوبی برای رشد و ترقی باشد.

 اجرای و راه اندازی یک مرور و بازبینی

هدف مرور تجربه کاربری این است که یک سایت کامل را جستجو و ارزیابی کرده و نقاطی برای پیشرفت و ارتقای آن را دریابیم. این نقاط می تواند بسیار آشکار باشد و یا می تواند بسیار کوچک باشد، اما شما باید در نظر داشته باشید یک سایتی را به صورت کلی بهبود دهید.

شما باید همیشه در نظر داشته باشید تا گرایش های هدفمندی را مطالعه نمایید و آمارهایی را بیابید که ایده های تان را پشتیبانی می نماید. طراحان همیشه تمایل به تحلیل های عددی دارند، اما این مورد در بازبینی و مرور یک تجربه کاربری خوب، ضرورت محسوب می شود.

سعی کنید تا از نظریات پیچیده و مبهم و یا این که چگونه برخی موارد از نظر شما احساس می شود، اجتناب به عمل آورید. در عوض، بازخورد ها و واکنش هایی را جمع آوری کنید و گرایش هایی را درباره حجم و ترافیک سایت مطالعه نمایید تا ایده هایی از این که مشکلات در کجا می توانند حضور داشته باشند و چرا اصلا اتفاق افتادند، به دست آورید.

این مورد می تواند توسط شماری از تکنیک ها انجام شود:
- بازخورد های مستقیم کاربران
- ضبط و ثبت های صفحه نمایش
- اهداف ANALYTICS
- روند کاربری ANALYTICS

هر تکنیک دیدگاه متفاوتی را برای مطالعه کردن هر وب سایت ارائه می دارد. مرورها و باز بینی های تجربه کاربری می تواند هر چیزی را بهبود دهد و یا روی برخی موارد مشخص مانند افزایش میزان درآمد، افزایش میزان ثبت نام و یا افزایش مدت زمان صرف شده در سایت، تمرکز نماید.

اگر شما روی پروژه شخصی کار می کنید، شما می توانید معیارهایی را برای خودتان بسازید. اما پروژه های مشتریان نیاز به همکاری دارد، زیرا شما نیاز خواهید داشت تا بدانید که چه شرکتی می خواهد بهبود یابد.

چگونه شما بازبینی و مروری را اجرا می نمایید و چه مقدار اطلاعات می تواند جمع آوری کنید، می تواند بر اساس مشتریان متفاوت باشد. تجارت های بزرگ تر جایی که شما نیاز خواهید داشت تا اهداف هر شخصی را در یک استراتژی بزرگی گرد هم آورید، می تواند به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد.

بخش اولیه بازبینی و مرورو اولیه یک تجربه کاربری درباره جمع آوری اطلاعات بیش تر از هر چیز دیگری می باشد. زمانی که یک بار داده های خام و اولیه را در اختیار داشته باشد، شما الگو های زیادی را مشاهده خواهید کرد و این الگو ها می توانند به بینش هایی برای حل کردن مشکلاتی که با آن رو به رو می باشید ختم شود و سوق داده شود.

 برنامه ریزی برای اهداف مشخص

بسیار ساده است تا از خود بارها سوال بپرسید و هرگز به نتایج های مفصلی دست نیابید. اما با وجود اهداف مشخصی، شما مجبور می شوید تا معیارهای مشخصی را مطالعه نمایید و آن ها را مطالعه نمایید تا در نهایت نتایج نهایی بسیار مشخصی و ویژه ای را کسب کنید.

درباره اهدافی که نیاز دارید فکر کنید و دریابید که معنی و مفهوم آن ها چه می باشد. یک میزان بالای درآمد و یا میزان بازدهی بالا به این معنا می باشد که مردم اولین صفحه از سایتی که وارد شده اند را ترک می کنند. اما آیا آن ها مدت زمانی را در این صفحه گذراندند؟ اگر جواب بله است، سپس آن ها احتمالا اطلاعات مورد نیاز خود را می یابند و سپس خارج می شوند.

اما اگر این صفحه، صفحه اصلی سایت بود وضع به چه شکل بود؟ سپس مردم به دلیل این که جذب این صفحه از سایت نشدند، خارج می گردند. اما چرا؟ ممکن است آن ها تنها دکمه دعوت به عمل را مشاهده نمایند تا ثبت نام کنند، و یا ممکن است آن ها درک نکنند که این صفحه چه اهدافی را تحت پوشش خود می گیرد.

مرحله برنامه ریزی فراتر از معین کردن اهداف می باشد، شما نیاز خواهید داشت تا به موارد اندکی نیز نگاهی بی اندازید:

- مشکل و یا مشکلات اصلی چه می باشد؟
- چرا این مشکلات وجود دارند؟ دلیل اصلی چیست؟
- نتیجه نهایی که به دنبال آن می باشید چیست؟
- چگونه می توانید از وضعیت کنونی به مواردی سوق یابید که این مشکلات را حل می نماید.

 با تکرار کردن این مراحل بارها و بارها، شما مشکلات جدیدی را پیدا می کنید، به دنبال راه حل های جدید می گردید و خود را در فضای بزرگ و جدی تری از تست و بررسی قرار می دهید. هرگز یک پروژه کامل تمام و کمال وجود ندارد از این رو همیشه فضایی برای سئو و بهنیه سازی بیشتر سایت موجود می باشد.

مرحله دیگر، ساخت ویژگی ها و خصوصیت های باور کردنی و قابل اعتماد می باشد که می تواند با مخاطبین موردنظرتان مطابقت داشته باشد.

این موارد مانند بازاریابی کردن بخش هایی است که ممکن است کاربران سایت شما را بازدید کنند و یا به دنبال کسب یک تجربه مشخصی باشند. این دموگرافیک های کلی می تواند اهداف متفاوتی داشته باشد که شما نیاز دارید از آن ها پشتیبانی نمایید. طراحان تجربه کاربری بسیار پیش می روند تا تصاویر CC سفارشی را برای خصویت ها و ویژگی ها بسازند، زیرا آن ها می توانند تفاوتی را ایجاد نمایند.

زمانی که اهدافی را مطالعه می نمایید، این مورد به متمرکز شدن روی بازدید کنندگان رایج تان بسیار کمک می کند. با داشتن یک ویژگی و خصوصیت، بسیار راحت می باشد تا به ذهنیت های تئوری بپردازید و به سایت از جنبه و دیدگاه آن ها بنگرید.

اما خصویت ها می توانند بسیار مبهم و تاریک شوند و نتوانند ارزش هایی را برای مخاطبین خود ارائه دهند. سعی کنید تا آن ها را به طور جداگانه استفاده کنید و شرایطی را که آن ها بسیار مفید و سودمند می باشند را بیابید.

اطمینان حاصل کنید که ایده هایی را با دیگر طراحان و پیشروان پروژه ها به اشتراک می گذارید تا واکنش ها و بازخورد هایی را جمع آوری نمایید. اهداف نیاز دارند تا همراه با KPI ها باشند و از این رو نتایج مرور و بازبینی های تجربه کاربری شما می تواند معیار های صحیحی را بهبود دهد.

مشخص کردن مسائل

این مورد شاید جالب ترین و به طور عجیب غریبی خسته کننده ترین مرحله این مرور و بازبینی تجربه کاربری محسوب شود.زمانی که یک بار متوجه شدید که اهداف چه مواردی می باشند، شما به طور عمیقی وارد سایت می شوید و به دنبال مسائلی می گردید. شما می توانید آزمایش سریعی را برای هر صفحه اجرا کنید و یا این که برای خود اهدافی را مشخص نمایید که برای کاربران معمولی نیز قابل اجرا و مفید باشد.

زمانی که مسائل و مشکلات را مشخص کردید، آن ها را در یک صفحه گسترده و یا هر سیستمی که ترجیح می دهید، سازمان دهی نمایید. به این روش شما می توانید مسائلی را با شدت های مختلف تقسیم بندی کنید و مهم ترین و جدی ترین مسائل را در ابتدا مشخص نمایید.

من پیشنهاد می کنم تا دستورالعمل های رتبه نبدی شدت مسائل از JAKOB NIELSEN را مطالعه کنید، زیرا آن ها در جوامع تجربه کاربری بسیار اساسی و عمده می باشند. این مقیاس شامل 5 رتبه بندی است که از 0 (هیچ مشکلی نیست) تا 4 (مشکل کاربردی بسیار جدی) شروع می شود.

    0= من موافق نمی باشم که این مورد اصلا مشکل کاربردی باشد.
    1= مشکلات ظاهری و بصری: نیاز به حل شدن ندارد، مگر این که زمان اضافه و آزادی وجود داشته باشد.
    2= مشکلات جزئی: باید حل شوند اما در الویت بسیار پایین قرار دارند.
    3= مشکلات اصلی: باید هر چه سریع تر حل و فصلی گردند و بسیار حائز اهمیت می باشند.
    4= فاجعه: این مور نیاز دارد تا در آن واحد حل گردد.

هر کدام از مشکلاتی را که می یابید با این مقیاس رده بندی کنید و هم چنین رتبه بندی سختی آن را نیز ملاحظه کنید.

اگر راه حل آشکار باشد و تنها 15 دقیقه از وقت برنامه نویسی را می گیرد، پس به سرعت مشکل رفع می گردد. اگر شما نیاز دارید تا با دیگر طراحان هم فکری کنید و روز های اندکی را صرف یافتن راه حلی بکنید، پس این مشکل مفصل تری محسوب می شود.

همیشه به دنبال راه حل های صحیح و رفع کردن این مشکلات به سرعت هر چه تمام تر باشید. این امر می تواند روحیه جنگجویانه شما را ارتقاء دهد و به شما کمک نماید تا احساس کنید تا واقعا برخی مشکلات را حل می کنید.

همگی مشکلات دارای راه حل های آشکاری نمی باشند و مشکلات بسیاری نیاز به قوه ذهنی بسیار خوبی برای حل شدن دارند. اما در هر صورت سعی نکنید تا همه چیز را در وهله اول حل کنید.

تمامی مشکلات تجربه کاربری را در ابتدا سازمان دهی کنید که می تواند آن ها را راحت تر حل و فصل نماید.

 یافتن راه حل های صحیح و درست

سخت ترین قسمت هر مرور و بازبینی تجربه کاربری یافتن بهترین راه حل ها برای هر مشکل می باشد. اما این مورد اساسا همه چیز یک بازبینی و مرور تجربه کاربری را در بر نمی گیرد.

برخی اوقات بهترین راه حل ها از احساسات رایجی به دست می آید. شما می توانید روی سایت های بسیار مطالعه کنید تا دریابید که چگونه مشکلات حل شده اند و هم چنین بهتر است مطالعاتی را به صورت آنلاین دنبال کنید. اگر شما با یک مسئله رایجی رو به رو شدید، مانند افزایش زمان در صفحه وب سایت، بهتر است باور کنید که سایت های دیگری نیز این مشکل را در بر دارند و خیلی از آن ها راه حل های شان را در دنیای آنلاین با شما به اشتراک می گذارند.

اگر می توانید به منظور اجرای تست ساده ای در کنار تنظیم نمودن ارزیابی های ابتکاری هزینه کنید تا بیشترین اطلاعات ممکن را به دست آورید، تست تجربه کاربری را پیشنهاد می نمایم. شما نیاز به چشم هایی روی طراحی دارید، زیرا آن چشم ها دیدگاه های تازه ای ارائه می دهند که با ایده های تازه و جدید همراه می شوند.

تست کنید، برخی موارد را کامل نمایید، نتایج را ارزیابی کنید و دوباره تست کنید. تجربه کاربری در بیشتر زمینه یک مورد بخصوص می باشد اما هم چنان یک مورد تکرار شونده است و تنها راه برای فهمیدن این موضوع است که اگر همه چیز به درستی کار می کند، باید مورد تست و بررسی قرار گیرد.

شما قطعا سوالاتی را در طول این پروسه در بر خواهید داشت. حتی حرفه ای ها و متخصصین نیز در این زمان ها دچار سردرگمی هایی می شوند.

اگر به تنهایی کار می کنید و تیمی را در اختیار ندارید، پس ممکن است این گونه احساس کنید که انگار در اقیانوسی گم شده اید. اما به یاد داشنه باشید که اینترنت یک مکان بزرگ با جوامع بسیاری می باشد که تمایل دارند تا توصیه هایی را به اشتراک بگذارند.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کد .

۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون

واکاوی یک رمز و راز : چرا اپل در شبکه های اجتماعی فعال نیست ؟

اپل ، یکی از ابرغول های تکنولوژی در آمریکا و جهان حضور کمرنگ تری نسبت به کمپانی های دیگر درشبکه های اجتماعی دارد. اما این موضوع دلیل خاصی دارد که در ادامه به آن میپردازم. پس همراه من باشید!

 

ادامه را اینجا بخوانید

 

منبع : آی تی من - آی تی - ای تی - هک تلگرام - هک اینستاگرام - دیجیتال مارکتینگ - آموزش دیجیتال مارکتینگ - سروش یا تلگرام - خرید شارژ   - خرید گیفت کارت - تکنولوژی - فناوری - جلال - ترابی

۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون

گریختن از تله های رایج تجربه کاربری در طراحی سایت

در  طراحی سایت  و خصوصا طراحی تجربه کاربری سایت نیاز به این هست که از تله های خواسته یاناخواسته ای که در حین  طراحی سایت برای شما پیش می آید بگریزید . اما چگونه ؟ در ادامه همراه با  طراحی سایت  باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.
اگر شما پروژه  طراحی سایت  را آغاز کرده اید و یا در این پروسه مشارکت داده شده اید، بسیار ضروری است تا بدانید که باید از مشکلات رایج تجربه کاربری دوری گزینید، البته اگر می خواهید از دید کاربران و مخاطبین سایت بسیار برجسته دیده شوید. بیایید در این مقاله به چهار دام و تله موجود در تجربه کاربری نگاه بی اندازیم که طراحان وب با آن رو به رو می باشند. ما در این مقاله نشان می دهیم که باید چگونه از آن ها ممانعت به عمل آورید.
 
فرم ها در  طراحی سایت 

فرم ها برای جمع آوری اطلاعات درباره کاربران، مشتریان و مخاطبین بسیار ضروری می باشند. شما نمی توانید آن ها را مجبور به استفاده از این فرم ها کنید؛ اما فرم های به خوبی طراحی شده به گونه ای می باشند که خود مخاطبین و یا کاربران دوست دارند آن ها را پر نمایند. فرم ها باید درباره این که سایت ها به دنبال چه اطلاعاتی می باشند، سوالات اندکی از کاربران بپرسند. یکی از بزرگ ترین مشکلات فرم های آنلاین موقعی است که هیچ دستورالعملی در آن وجود نداشته باشد.

فرمت کردن در  طراحی سایت 

زمانی که از افرادی برای دریافت اطلاعات بخصوص سوالاتی را می پرسیم، باید مشخص کنید که دقیقا به دنبال چه چیزی می باشید. اگر شما نیاز به یک فرمت خاص برای برخی موارد دارید مانند تاریخ، زمان و یا هر اطلاعات فرمت بندی شده دیگر، باید یک مثال بیاورید. هیچ چیز سردرگم کننده تر از پر کردن یک فرمی نمی باشد که زمانی که کارتان به اتمام رسید، پیام های خطایی را مشاهده کنید.

 کادر بندی های متن در  طراحی سایت 

خیلی زیبا است که طراحان در این زمینه بسیار هوشمندانه پیش بروند و اشاراتی درباره نوع اطلاعاتی که می خواهند از کاربران دریافت نمایند، ارائه دارند، آن ها می توانند این کار را با متن پیش زمینه در فیلد های فرم انجام دهند. در حالی که این روش بسیار راحت می باشد، اما در برخی مواقع در وب سایت ها با متن های پیش زمینه ای در فرم ها برخورد کردم که حتی زمانی که شروع به تایپ کردن می کنید، محو نمی شوند.

این مورد واقعا برای هر کاربری مورد منفی محسوب می شود، زیرا در این شرایط کاربران باید اندکی تایپ کردن را توقف کنند، آن متن را انتخاب کرده و حذف کنند و در نهایت دوباره تایپ کردن را از سر بگیرند. حتی ممکن است کاربران در این شرایط پشیمان شوند و تایپ کردن را غیر ضروری بدانند، زیرا وقفه ای در طول پروسه پر کردن فرم شان به وجود آمده است. هر زمان که از یک متن پیش زمینه برای اشاره به اطلاعاتی استفاده می کنید که از کاربران می خواهید دریافت نمایید، اطمینان حاصل کنید که زمانی که کاربران شروع به تایپ کردن می کنند، از بین می رود و محو می شود.

 پیام های خطا در  طراحی سایت 

هیچ چیز خسته کننده تر از این نمی باشد که تلاش کنید در وب سایت کاری را انجام دهید و با پیام های خطا به گونه ای مواجه شوید که هیچ اطلاعاتی را در بر ندارد و یا اطلاعات کافی وجود ندارد.

اگر یک کاربر سایت با یک خطا رو به رو شود، باید حتما توضیحی از اشتباهی که پیش آمده و چگونگی برطرف کردن آن به او ارائه شود. برای مثال، اگر در هنگام ورود به یک وب سایت با بخش نام کاربری و پسوورد مواجه شدید و اگر در هنگام وارد کردن این دو مورد اشتباهی انجام دادید، باید به شما گفته شود که اشتباه در کجاست، مربوط به پسوورد است یا نام کاربری. با توجه به این که لاگین های بسیاری در سایت ها وجود دارد، به راحتی می توانید انواع نام های کاربری و پسوورد ها را دریابید.

به طور مثال اگر در هنگام ورود به سایتی با پیام خطایی مواجه شدم که مربوط به نام کاربری و پسوورد می باشد و مرا به خوبی تفهیم کند که آن ها دقیقا با پروسه موجود در طراحی وب سایت مطابقت ندارند و سایت نمی تواند با آن ها سازگار شود، شروع به اصلاح نام کاربری و یا پسوورد خود می نمایم، مانند اضافه کردن 2 حرف بزرگ و یا یک شماره، حرف کوچک و یا یک نقطه و یا حتی یک نشانه.

دیگر مثال در این زمینه به این ترتیب می باشد: اگر پسوورد ها در طول پروسه ثبت نام با هم مطابقت نداشتند، یک پیام خطایی قبل از انتخاب دکمه ارسال باید نشان داده شود. مثال دیگر می تواند به این ترتیب باشد که اگر یک نام کاربری از قبل وارد شده باشد، قبل از اینکه افراد بخواهند ثبت نام خود را تمام و ارسال کنند، نشان داده شود.

هیچ کس موارد تکراری را دوست ندارد، مخصوصا زمانی که دستورالعمل های ضعیفی را دریافت می کنند. اگر برای کاربران ساده بسازید تا اطلاعات مورد نظرتان را در اولین وهله وارد نمایند، شما کاربران بیشتری می یابید که به شما جذب شده اند.
 
تیترهای جستجویابی بزرگ و ثابت در  طراحی سایت 

نمی دانم این مورد مشهور باشد یا خیر اما من بارها آن را مشاهده کردم و در وب سایت های زیادی مواجه شدم. این مسئله به این ترتیب است که یک تیتر بزرگ و تمامی عوامل جستجویابی زمانی که به سمت پایین اسکرول می شود، محتواهای بسیاری را از دید پنهان می سازد. این مورد زمانی که در ارتباط با مخفی شدن بخش هایی باشد که بسیار اهمیت دارد و شما همیشه به آن نیاز دارید، وضع را بدتر می سازد.

کنتراست کم

چشمان من خوب می بینند. من طرفدار درک کردن و فهمیدن متن ها و یا آیکون های ذغالی در یک پیش زمینه مشکی نمی باشم. هیچ کس در چنین صفحاتی وارد نمی شود. کنتراست عامل مهمی در  طراحی سایت  ها می باشد و بسیار حائز اهمیت است.

متن در  طراحی سایت 

هر متنی باید به راحتی خوانده شود، به عبارت دیگر باید وزن کافی داشته باشد تا به راحتی خوانده شود. وزن 100 فونت ها هیچ گاه مکانی در وب سایت ها ندارند (مگر در شرایط بخصوص). استفاده از یک فونت بسیار کوچک در گوشی های همراه هم به سادگی مشکل ساز است. در طراحی وب سایت ها باید کنتراست کافی وجود داشته باشد تا چشمان کاربران حروف را تشخیص دهند.

رنگ در  طراحی سایت 

برای تمامی عوامل یک وب سایت، باید کنتراست قابل درک میان رنگ ها وجود داشته باشد. هر متنی باید با پیش زمینه ای که در آن قرار می گیرد، کنتراست داشته باشد. این امر می تواند درباره هر لینکی، هر عامل جستجویابی و یا آیکونی صدق نماید. خیلی سخت نیست تا دریابید که به دنبال چه چیزی هستید.

دکمه های دعوت به عمل

مانند دیگر لینک ها و عوامل جستجویابی، دکمه دعوت به عمل شما باید با کنتراست بالایی در  طراحی سایت  نمایان باشد. اگر شما می خواهید تا بازدید کننده وب سایت عکس العملی را نشان دهد، باید آن را برجسته بسازید، باید به راحتی خوانده شود و باید به سرعت بارگیری شده و واضح به نظر برسد. به نظر نمی رسد که سایت های بسیاری دیده باشید که دکمه دعوت به عمل و یا هر عامل دعوت به عمل دیگر خود را از سایر عوامل متمایز نسازد. گاهی اوقات، این مورد اصلا یک دکمه نیست بلکه یک لینک متنی ساده با فضای خالی زیاد در اطراف آن می باشد.

نقاط لمسی در گوشی های همراه

من این مورد را در وب سایت های گوشی همراه زیادی مشاهده نمودم و آن یکی از مواردی خسته کننده ای است که با آن می توان ارتباط یافت. اگر یک دکمه و یا یک لینک برای کلیک کردن داشته باشید، فضای خالی کافی به آن ارائه دهید، به گونه ای که کاربران به صورت اشتباهی وارد بخش دیگری نشوند و مکان دیگری را به صورت اشتباهی لمس نکنند. در گوشی های هوشمند همراه، اطمینان حاصل کنید که هر دکمه و یا لینکی به اندازه کافی از لبه ها و گوشه های صفحه نمایش دور می باشد که به راحتی با انگشت لمس و انتخاب شود.
هر زمانی که یک دکمه بسیار به گوشه ها و لبه های صفحه نمایش نزدیک باشد، برای لمس شدن و تب کردن سخت می شود. اگر شما انگشتان بزرگی داشته باشید، اصلا نمی توانید عکس العملی از خود در این گونه سایت ها نشان دهید. از این رو کاربر مجبور می شود تا بارها و بارها تب کردن را تکرار کند تا بتواند هدف خود را تحقق ببخشد. در نظر گرفتن فضای خالی برای آن عوامل بسیار اهمیت دارد و می تواند از بروز مشکلات و خطاهای بسیار جلوگیری نماید.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کد .

۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون

مقاومت دیجیتال یا Digital Resistance پاول دورف چه معنایی دارد؟

به لطف وجود پیامرسان های داخلی پیامرسان محبوب تلگرام، بعد از روسیه در ایران نیز فیلتر شد. اما پاول دورف، موسس تلگرام هم در کانال تلگرامی اش خبر از مقاومت دیجیتالی داد که با استقبال خوب کاربران این شبکه مواجه شد. در ادامه همراه با آی تی من باشید تا این موضوع را باهم بیشتر بررسی کنیم.

ادامه را بخوانید

 

منبع : آی تی من - آی تی - ای تی - هک تلگرام - هک اینستاگرام - دیجیتال مارکتینگ - آموزش دیجیتال مارکتینگ - سروش یا تلگرام - خرید شارژ   - خرید گیفت کارت - تکنولوژی - فناوری - جلال - ترابی

۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۱:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ای تی زیرون