شاید برای شما هم سوال باشد که درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام از کجاست و میزان مبلغ درآمد آنها چیست؟ در این مقاله از آی تی من به این موضوع می پردازم.

با وجود گجت های هوشمند و ورود شبکه های اجتماعی به زندگی انسان ها، راه ارتباطی و رساندن اخبار لحظه ای به گوش طیف وسیعی از افراد کار بسیار راحتی شده است .

امروزه بسیاری از افراد شناخته شده در حوزه های مختلف فعالیت مانند: بازیگران سینما، تلویزیون، هنرمندان، ورزشکاران از اینستاگرام برای راه ارتباطی سریع با مخاطب خود استفاده میکنند و به جرئت میتوان گفت که بستری خوب نیز برای افراد تازه نفس برای عرضه اندام به وجود آماده است.

اینفلوئنسر کیست؟
به نظرم اینفلوئنسر به کسی گفته می‌شود که توانایی تأثیرگذاری یا نفوذ (Influence) روی آدم‌ها (از یک نفر به بالا) را داشته باشد؛ یعنی اگر من بتوانم فقط روی تصمیم‌گیری یک نفر هم تأثیر بگذارم، اینفلوئنسر هستم.

از طرفی هم نمی‌شود اینفلوئنسر بدون یا نبودن اینفلوئنسرها را براساس محتواهایی که تولید و منتشر می‌کنند قضاوت کرد. یعنی شاید شخصی باشد که محتواهای او در ظاهر «زرد» و «توهین‌آمیز» باشد، اما در عمل عده‌ای از او پیروی کنند!
این واژه از کی مد شد؟!
با محبوب شدن شبکه‌های‌ اجتماعی در جهان و ایران، این امکان فراهم شد تا همه‌ی افراد جامعه بتوانند لحظات و موقعیت‌ خود را به اشتراک گذاشته و به اصطلاح خود را در معرض دید همگان قرار دهند.

این فضای مجازی پرتردد منجر به ظهور و بروز استعدادهای افراد در پوزیشن‌ها و سمت‌های مختلف شده است. اگر هر شخصی هنری و اثری قابل ارایه از خود داشته باشد آن را با دیگران شریک می‌شود و خود را در معرض قضاوت جامعه قرار می‌دهد.

از این طریق افراد بسیاری هم اکنون در فضای مجازی (‌خصوصا اینستاگرام)‌ دارای دنبال‌کنندگان چند هزار تا چند میلیون نفری هستند که به‌واسطه قدرت تاثیرگذاری بر جامعه مخاطبان خود و دارا بودن هواداران زیاد اینفلوئنسر نام گرفته‌اند.

در ایران نیز از حدود ۴ سال پیش و پس از فیلترشدن فیسبوک و توییتر،‌ اینستاگرام شروع به رشد کرد و منجر به چهره شدن افراد بسیاری شد که اصطلاحا به آنها اینفلوئنسر می‌گوییم.

محبوبیت این واژه تقریبا یک سالی است به‌دلیل فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و انجام تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در ایران و جهان و به اصطلاح ترند شدن روش تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ دو چندان شده است.

اما به این سوال بر می‌خوریم که اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چگونه توانسته در میان روش‌های مختلف تبلیغات آنلاین جا باز کند؟

ادامه را در آی تی من بخوانید : درآمد اینفلوئنسرهای اینستاگرام