اگر شما هم نویسنده محتوا هستید، حتما میدانید که تیتر ها ۴ برابر بیشتر از خود محتوا خوانده میشوند. پس برای یکه تازی و جذب خواننده بیشتر، باید به فکر نوشتن تیتر جذاب باشید.


نوشتن محتوا و درواقع تولید محتوا، با بازاریابی آن همراه شده است به طوریکه هرکدام از آنها بدون یکدیگر، فایده ای ندارند. کاربران، همه ساعته و همه روزه برای یافتن و جمع آوری اطلاعات به سراغ موتورهای جستجو میروند . والبته این وبسایت ها هستند که کاربران درنهایت به آن فرود میآیند ! پس میتوان در یک کلام گفت که : 

تولید محتوا و بازاریابی بدون توجه به اصول SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو ، کاری بی فایده و اساس است .

تا حالا برای خیلی از نویسندگان و تولید کنندگان محتوا پیش آمده که برای تولید محتوایی، بسیار وقت صرف کرده اند اما بازخورد و نتیجه مورد نظر خود را دریافت نکرده اند. اما تمام این شکست ها و به نتیجه نرسیدن ها در چهار کلمه خلاصه میشود : عدم وجود تیتر جذاب!

در این مقاله از آی تی من سعی می کنم تا با ارائه تکنیک های جالب، به شما نحوه نوشتن تیتر جذاب را آموزش بدهم، اگر به نوشتن علاقه دارید، آموزش تولید محتوا را در آکادمی آی تی من دنبال کنید. سعی کرده ام تا نکات و آموزش هایی را قرار بدهم که به رشد شما کمک میکند.

قبل از اینکه به سراغ تکنیک های نوشتن تیتر جذاب بروم، چند نکته مهم درباره خود تیتر جذاب باید بدانید : 

۱ – نوشتن تیتر جذاب با استفاده از کلمات جذاب و البته خلاقانه در تیتر
تیتر جذاب، جدای از آن که خواننده را به خود جذب میکند این تشخیص را به خواننده متن میدهد که آیا مقاله مورد نظر برایش مفید است یا خیر ؟! درواقع میتواند به راحتی تصمیم بگیرد که از مطلب نوشته شده شما استفاده کند یا خیر .پس تیتر‌های خلاقانه و جذاب، خوانندگان را تشویق می‌کند تا مطلب مورد نظر را حتی برای یک دفعه هم که شده بخوانند. 

۲ – برای نوشتن تیتر جذاب کوتاه بنویسید اما منحصر به فرد خودتان ( Unique )
اکثر تیتر های مطالب بلند و معمولی هستند و همین دلیل مناسبی برای دفع خواننده از مطلب بشود ! گوگل هم به تیتر‌هایی که بیش از ۵۵ کاراکتر هستند (حدود ۸ کلمه)  امتیاز بسیار کمی می‌دهد و درنتایج پایین تری نسبت به رقبای دیگر نشان میدهد . 

۳ – نشانه گیری صحیح کلید واژه برای مطالب با هدف نوشتن تیتر جذاب
استفاده درست و مناسب از کلید واژه ها در تیتر مطلب، کار ضروریست اما این نکته را هم باید در نظر داشت که استفاده از واژه‌های جذاب به هر قیمتی در تیتر‌ مطالب اشتباه است ! پس تعادل در کلیدواژه ها را فراموش نکنید . 

۴ – نوشتن تیتر جذاب یعنی : مفهوم تیتر = مفهوم مطلب
مرتبط بودن تیتر  با مفهوم و نوشته های داخل مطلب، به خواننده کمک میکند تا با مطلب شما به درستی ارتباط برقرار کند و همراهی خوبی با آن داشته باشد. پس از به کار بردن تیترهای نامفهوم و نامرتبط با متن ، خودداری کنید . 

۵ – در نوشتن تیتر جذاب از حداکثر ظرفیت تعداد کاراکتر استفاده کنید
از کلمات یا کاراکتر‌ها بی‌هدف استفاده نکنید، اما تاجایی که کلمات هدف‌مند دارید که می‌تواند به کلیک بیشتر کمک کند حتما از همه ظرفیت تعداد کارکتر در تیتر تبلیغاتی استفاده کنید.

۶ – به نشانه‌ گذاری‌، غلط‌ های املایی و دستوری در نوشتن تیتر جذاب وسواس به خرج دهید
اینکه در نوشتن عنوان با کاراکترهای کمی سروکار دارید، دلیل نمی‌شود برای ویرایش متن‌ تان وقت صرف نکنید. غلط‌های املایی باعث می‌شوند شما در متن تان بی‌سواد به‌نظر برسید، بنابراین تیتر تبلیغ را قبل از ارسال بررسی کنید. نشانه‌گذاری‌های زبان فارسی نیز بسیار مهم است و می‌تواند تغییر زیادی در معنای متن ایجاد کند.

ادامه را در آی تی من بخوانید : نوشتن تیتر جذاب